[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Ny rapport:’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” margin=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-3anl2q’ admin_preview_bg=”]
Från Business Banking till Business Services
Rapporten handlar om hur vi bäst möter SME-företagens behov av finansnära affärstjänster bortom skiftet till en datadriven värld. Faktabaserade resonemang varvas med slutsatser hämtade från vår egen research kring hur affärslogiken förändras i takt med att digitaliseringen omformar förutsättningarna.
Syftet med rapporten är att genom nya infallsvinklar bidra till att förflytta mindset hos nyckelpersoner inom traditionella banker och andra organisationer som verkar på marknaden för finansnära tjänster.
Vår förhoppning är att de faktabaserade resonemangen och slutsatserna ska underlätta den digitala transformation som man befinner sig alldeles i början av. Vi vill åstadkomma detta genom att uppmuntra till reflektion och ifrågasättande av gamla föreställningar samtidigt som vi påvisar alternativa synsätt.
En av hörnstenarna i den här rapporten är det faktum att dagens storbanker, liksom många andra företag med tunga traditioner, lider av ett inifrån-ut-perspektiv. Detta leder i sin tur till att man inte förmår formulera en stark vision kring vilken roll i förhållande till SME-företagen man som bank tänker sig att ta på andra sidan paradigmskiftet.
För att få maximal utväxling erbjuder vi workshops i anslutning till rapportern. På så vis kan vi fördjupa resonemangen och anpassa slutsatserna efter just din organisation.
Vi kommer under 2018 att fortsätta lansera en serie rapporter kring olika områden – alla relaterade till hur kundernas behov förändras i takt med att vi äntrar en allt mer datadriven värld.
Innehåll
- Sammanfattning
- Bakgrund och syfte
- Arvet efter kontorslogiken
- Tänkbara affärsmodeller
- Morgondagens kundbehov
- Ett kundcentrerat perspektiv
- Vision 2025
[/av_textblock]
[av_button label=’Köp rapporten!’ link=’product,5125′ link_target=” size=’x-large’ position=’center’ label_display=” icon_select=’yes’ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-jlo8pgqd’ admin_preview_bg=”]